ALBANIEN

Pingstkyrkans påskresa går till Shkodër i Albanien. Resan startar 6 april.

• Dag 6!

Nu är ännu en dag avklarad och imorgon lämnar vi vårt älskade Shkodër för en dags utflykt i en annan stad i Albanien, för att sedan åka hem till Linköping igen. Idag började vi som vanligt med frukost, andakt och lovsång samt quiettime. Vi hade lite sovmorgon idag vilket var väldigt skönt. Vid 11:00 mötte…

Läs mer…

• Dag 5!

Idag har vi haft en dag med mycket intryck och vi har fått se mycket som många av oss inte upplevt innan. Samtidigt har det varit givande och trots att vi har varit trötta, så har vi fått skratta och haft roligt med varandra mitt i allt! Dagen började som varje dag med frukost och…

• Dag 4!

Nu är vi klara med dag 4, vi har fått höra många fina historier och har blivit inspirerade på många olika sätt! Dagen började med frukost, andakt och quiettime – egentid med gud. Vi fick sedan besök av två från församlingen, Antonio och Adonna. Vi fick höra deras vittnesbörd och de berörde många av oss…

Läs mer…

• Dag 3!

Hej, nu är dag 3 avklarad! Vi tar med oss så mycket, det kommer vi berätta mer om i slutet av inlägget, men först blir det en liten genomgång av dagen. Vi började med frukost och läsning/andakt från Filipperbrevet. Sen tog vi oss till kyrkan för första gudstjänsten kl 9. Gudstjänsten började med att barnen…

• Dag 2!

Hej! Nu är dag två på vår resa avklarad, vi har haft det fint! Dagen bjöd på fint väder, sol och ungefär 16-17 grader. Vi fick idag vara med och se olika verksamheter som kyrkan har. Vi började dagen med ett ungdomsbönemöte tillsammans med ungdomarna i församlingen där vi åt frukost tillsammans, fick undervisning och…

• Första dagen!

Nu har vi spenderat första dagen i Shkodër. Vi sov inatt på ett hotell i Tirana innan vi blev hämtade med minibussar av några ifrån församlingen här. Vi kom fram till Shkodër och fick ta en rundtur i kyrkans lokaler, få i oss lite energi på ett av alla härliga caféer, innan vi började att…

• Nu drar vi!

Nu är det dags att dra, vi har packat in oss i bilarna och har börjat röra oss mot Skavsta:) Vi har laddat med pizza och bön, riktigt trevligt! Det är några supersnälla föräldrar som skjutsar oss till flygplatsen:) När vi kommer fram till flygplatsen väntar några timmar av väntan innan vi tar flyget till…

• Hej på dig!

Välkommen till vår blogg! Så så kul att just du hittat hit! På denna bloggen kommer vi uppdatera er om vad som händer under dagarna, vad vi upplever och dela förbönsämnen! Vi har också ett instagramkonto, @albanienresan2023, som ni också kan följa om ni vill och har möjlighet:) Vi är ett härligt gäng på 13…